Loading color scheme

Στάθης Καλατζής: Ένας από τους υπεύθυνους παραγωγής της Red Bull Music Academy έχει σπουδαίες μουσικές ιστορίες να διηγηθεί

Το ενδιαφέρον “mini life story” του Έλληνα dj - παραγωγού και project μάνατζερ που βρέθηκε στην ομάδα συντονισμού του Red Bull Academy από τα μέσα των '10s και φρόντισε εν μέρει για την πρόσβαση μας στις ιστορίες και τον τρόπο που δημιουργούν μερικοί από τους επιδραστικότερους σύγχρονους μουσικούς.

Αν έπρεπε να το πιάσουμε από το τέλος προς την αρχή, ο Στάθης Καλατζής έχει “σφίξει το χέρι” του Brian Eno, του Phillip Glass, του Hugh Masekela και πολλών άλλων, όμως τουλάχιστον στα εγχώρια μουσικά και πολιτιστικά δρώμενα, σπάνια του έχει δοθεί η ευκαιρία να επικοινωνήσει τη συνεργασία του με ένα από τα σπουδαιότερα σύγχρονα μουσικά ιδρύματα.

Η RBMA δράση (ή σε πλήρη ανάπτυξη Red Bull Μusic Academy), για το μεγαλύτερο διάστημα της προηγούμενης δεκαετίας, δημιούργησε ίσως την πιο ενδιαφέρουσα online μουσική εγκυκλοπαίδεια, παρουσιάζοντας άλλoτε ζωντανά και άλλoτε μέσα από το youtube κανάλι και το site της, διαλέξεις, studio sessions, συναυλίες, dj set και εργαστήρια τα οποία είχαν στο επίκεντρο τους μερικά από τα πιο κοφτερά μυαλά της νέας μουσικής πραγματικότητας. Δηλαδή αν το ψαχουλέψει κάποιος από την πλευρά τουmusic nerd, ίσως διαπιστώσει ότι η διάλεξη του Murphy των LCD Soundsystem θα πρέπει να έχει για αυτόν το ίδιο impact με τα δημιουργικά studio sessions που γίνονταν σε διάφορες μητροπόλεις τους κόσμου και ένωναν μερικούς από τους ανερχόμενους ηλεκτρονικούς παραγωγούς με “κεφάλια” όπως ο Mike Banks των Underground Resistance.

Όμως το 2019, οπότε και (για κάποιους από  τους λόγους που και ο Στάθης εξηγεί στο podcast) η Red Bull αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα για αλλαγή στρατηγικής στον τομέα της κουλτούρας και δεν θα μπορούσε παρά η έξοδος τους από τα μουσικά δρώμενα να ήταν, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακή.

Ίσως όσο το ίδιο εντυπωσιακά ήταν τα ταξίδια και οι επαγγελματικές εμπειρίες που αποκόμισε ο Βολιώτης φίλος μας, που μέχρι το 2013 μπορεί να είχε δημιουργήσει ένα δυνατό δίκτυο επαφών στην Ευρώπη με την ιδιότητα του dj και παραγωγού σε label όπως η BPitch της Ellen Allien, αλλά η αποδοχή της πρότασης συνεργασίας από την ομάδα του RBMA, κυριολεκτικά μεταμόρφωσε την καθημερινότητα του.

Από τα εβδομαδιαία ταξίδια και τη συνεχή τριβή με αρκετούς από τους αγαπημένους του μουσικούς, μέχρι την επίβλεψη -και σε περιπτώσεις ασφυκτική πίεση- της διεξαγωγής των events, η λέξη “rollercoaster” είναι ιδανική για να περιγράψει την περασμένη δεκαετία της ζωής του, πάντοτε με βάση το Βερολίνο. Eκεί από όπου έζησε το “τέλος” τoυ RBMA και την αρχή της πανδημίας, μιας συνθήκης που όπως θα γίνει αντιληπτό και από το podcast σε δημιουργικά μυαλά που στροφάρουν 24/7 μοιραία έχει αφήσει τα σημάδια της.

Η κουβέντα που κάναμε δια ζώσης με τον Στάθη, δεν αφορούσε μόνο την RBMA παρακαταθήκη. Ασφαλώς και αυτή ήταν η αφορμή, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των επίσημων και ανεπίσημων lockdowns τα πέρασα “μελετώντας” ευλαβικά αρκετές από τις διαλέξεις (εκτενέστερο αφιέρωμα με τις προτάσεις μου σύντομα στο avopolis), άλλα η πραγματική πρόκληση βρισκόταν στο να “ξεκλειδώσει” η προσωπικότητα κάποιου που έχει ζήσει τη μουσική βιομηχανία από μέσα, και την τελευταία διετία, προσπαθεί να προσαρμοστεί  σε μια ζωή με σχετική απόσταση από την ζωντανή μουσική όπως όλοι μας.

Με ένα νέο συναρπαστικό project στα σκαριά και μπόλικο χρόνο για να ανακαλύψει την εσωτερικότητα που του στερούσαν τα ταξίδια ή να αναπτύξει τον sketch design χαρακτήρα του, αυτή η συνομιλία είναι μακράν από τις πιο ενδιαφέρουσες των mypodcasts.gr. Kαι να φανταστεί κανείς πως δύο τύποι που γνωρίστηκαν μέσω του djing άκουσαν ή μίλησαν ελάχιστα για τη μουσική και τις τάσεις της. 

 

Ανανεώνεται κάθε Παρασκευή:

Ακούστε τη λίστα στο Spotify

 
 
 

poweredbymixcloudpro