Nostalgia Sessions: Οι μουσικές που αγαπήσαμε μέσα από τις διαφημίσεις της LEVI's
-
in POP CULTURE
60λεπτο podcast της Άννας Γεωργάτου για το fashion brand που ξεπέρασε την μόδα κι έμαθε στον κόσμο μουσική.
LEVI’S
«Α single in the chart and an ad on the box»
To label που ξεκίνησε από την πώληση υφασμάτων και προχώρησε στην κατασκευή ανθεκτικών παντελονιών ανθρακωρύχων με τα χαρακτηριστικά χάλκινα καρφιά στις τσέπες για να μπορούν να συγκρατούν βώλους χρυσού και βαριά εργαλεία είναι αυτό που κρατάει την πρώτη θέση μεταξύ των καλύτερων διαφημίσεων των τελευταίων 50 χρόνων.
Σαν να μην έφτανε το επαναστατικό προϊόν της Levi’s κάθισαν δίπλα σε αυτό τραγούδια-σταθμοί, ρετρό σκηνικά, ρομαντικές ιστορίες, κορίτσια και αγόρια-φωτιά, για να προσθέσουν το «κερασάκι στην τούρτα» και να ανακηρυχθεί επίσημα η Levi’s ως ένα από τα πιο δυνατά brands των τελευταίων δεκαετιών.
Σκηνοθέτες (Roman Francois Coppola, Spinze Jonze, Michel Gondry), ηθοποιοί (Brad Pitt, Dan Gauthier), μοντέλα (Tatjana Patitz, Nick Karmen), φωτογράφοι, ακροβάτες (Mario Sorrenti, Eddie Kidd), μουσικοί (Clash, Steve Miller Band, Muddy Waters, Eddie Cohran, Johnny Cash, Death In Vegas), που απέρριπταν παρόμοιες προτάσεις άλλων εταιρειών και τοποθετούνταν κατά της εμπορευματοποίησης της Τέχνης τίθενται στην υπηρεσία της Levi’s και εκτοξεύονται στην κορυφή των charts και στην καρδιά του κοινού.
Και για να σταματήσουμε το name dropping, να αναφέρουμε έναν όρο που συνοψίζει τη φιλοσοφία των διαφημίσεων της Levi’s: Integrated Marketing ή πιο απλά «Α single in the chart and an ad on the box» (ή «το 501 logo δίπλα στο όνομα του καλλιτέχνη στο εξώφυλλο των δίσκων σε κάθε δισκάδικο στην Μεγάλη Βρετανία και την Αμερική).
Η Americana στα καλύτερα της, καριέρες κλασικών soul καλλιτεχνών της δεκαετίας του ‘50 και του ‘60 που αναβιώνουν, κασκαντέρ, φωτoγράφοι, μοντέλα, ηθοποιοί βρέθηκαν μπροστά από την κάμερα μέσα σε λευκά βαμβακερά εσώρουχα, δερμάτινες σφιχτές ζώνες και blue jeans, coolness, sexiness και πολλαπλασίασαν τις πωλήσεις της Levi’s -υπήρξαν περίοδοι που διέκοψαν την προβολή των διαφημίσεων, γιατί δεν προλάβαινε η παραγωγή να ικανοποιήσει τη ζήτηση- σε ένα απλό πέρασμα λίγων δευτερολέπτων.
Απελευθέρωση, ανεξαρτησία, απόδραση, αντίδραση στο κατεστημένο, ανατροπή, έρωτας, ζωή ήταν κάποιες από τις λέξεις-κλειδιά, αξίες που φώναζε η Levi’s και τοποθετούσε μέσα σε σκηνικά ερήμου, Άγριας Δύσης και την κλασική ρομαντική ατμόσφαιρα παλαιότερων δεκαετιών. Η τραγουδίστρια των Smoke City, Nina Miranda, πολύ εύστοχα είχε δηλώσει ότι οι διαφημίσεις της Levi’s είναι σαν μικρά αλλόκοτα μηνύματα σε μπουκάλι φερμένα από ένα εξωτικό μέρος. “Levi’s ads were weird little messages in a bottle from an exotic place somewhere else”.
«Όταν το προϊόν που έχεις να πουλήσεις είναι πάντα το ίδιο, σημασία έχει η επικοινωνία», είχε πει ο Sir John Hegarty, creative director στο λονδρέζικο πρακτορείο Bartle Bogle Hegarty (BBH), που είχε αναλάβει στα 80s και στα 90s τη διαφημιστική καμπάνια της Levi’s. Μυστική συνταγή: Η Levi’s ξεπέρασε την μόδα κι άρχισε να ανακαλύπτει την μουσική.
16 διαφημίσεις για να τα δείτε όλα αυτά πώς γίνονται πραγματικότητα, ένα podcast μιας ώρας με κάθε παρασκηνιακή λεπτομέρεια κι ένα «αχ» για κάθε κομμάτι και κάθε κορμί!!