Loading color scheme

Cheap Elitism: Skive

O superstar παραγωγός ουκ ολίγων επιτυχιών της εγχώριας ραπ, Skive aka το mastermind πίσω από την Capital Music, συνομιλεί με τον Δημήτρη Μάστορη για το νέο επεισόδιο της podcast σειράς Cheap Elitism. 

Αν βάλεις έναν μέσο ακροατή που απέχει από οποιαδήποτε υποψία μουσικού εγκυκλοπαιδισμού να σου ονοματίσει έναν beatmaker/producer από τη σύγχρονη εγχώρια hip hop σκηνή, το όνομα του Skive θα είναι το πρώτο (ενδεχομένως και το μοναδικό, σε περιπτώσεις) όνομα που θα πέσει στο τραπέζι. Ο – κατά κόσμον – Χρήστος Τρυψιάνης τρέχει, εδώ και παραπάνω από 10 χρόνια, το πλέον κραταιό label του φρέσκου urban ήχου, την Capital Music, έχοντας αναλάβει τους ρόλους του label head, beatmaker, sound engineer και A&R manager, μεταξύ άλλων – κάποιες φορές όλα τα προαναφερθέντα ταυτόχρονα. Ένας άνθρωπος που, ενώ ζει άνετα αποκλειστικά από τη μουσική για κάτι παραπάνω από μισή δεκαετία και βλέπει κομμάτια στα οποία έχει βάλει το χεράκι του να χιτάρουν ακατάπαυστα, παραμένει αθεράπευτα ανήσυχος και πεινασμένος για δουλειά, τρέχοντας αλλεπάλληλα projects που (θα) πάνε τη δισκογραφική του (αλλά και ολόκληρο το rap game) ένα βήμα παραπέρα.

"Είχα σιχαθεί το ραπ που έπαιζε τότε στην Ελλάδα και ήμουν σε αποστολή να το αλλάξω αυτό"

"Αυτό που είχε σοκάρει την Αμερική του ’95, το να βλέπει ράπερς με χρυσαφικά και μπόλικη extravaganza, σοκάρει την Ελλάδα του σήμερα."

Ξεκινώντας το label κάπου το 2012, τα πρώτα tracks που κυκλοφόρησαν εισέπραξαν χλεύη από μια μεγάλη μερίδα του ραπ (και όχι μόνο) ακροατηρίου, πεισμώνοντάς τον (και τους συνεργάτες του) ακόμα περισσότερο, δεδομένου του ότι είχαν να κάνουν με κοινό που αγνοούσε πλήρως την άνοδο του southern στους hip hop κύκλους της Αμερικής. Έπρεπε να περάσουν τρία χρόνια όταν και, με την κυκλοφορία του megahit “Colombiano”, η Capital μπαίνει για τα καλά στα ραντάρ ανθρώπων που προηγουμένως αδιαφόρησαν ή/και κορόιδεψαν. Τα πράγματα δεν θα ήταν ποτέ ξανά τα ίδια, ενώ η διαρκής άνοδος επισφραγίστηκε τρόπον τινά (και) με την επισύναψη συνεργασίας με την Panik Entertainment το 2018.

"Χρωστάω πάρα πολλά στον Ασκληπιό Ζαμπέτα και τον Γιώργο Τόλιο από Τρύπες, η γνωριμία και συνεργασία μου μαζί τους υπήρξε σχολείο."

Η συζήτησή μας ήταν κάτι παραπάνω από πλήρης, μιας και σχολιάσαμε, μεταξύ άλλων, πυλώνες του hip hop παρόντος και παρελθόντος, τα trends στα social media, την αντιμετώπιση που εδώ και καιρό επιφυλάσσουν τα mainstream media στη μουσική του, το μέλλον της Capital, τις φετινές μεταγραφές του label που ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο αλλά και την ενδεχομένως αναπάντεχη σχέση που τον συνδέει με τις Τρύπες και τα Ξύλινα Σπαθιά.

 

Για τον ρόλο που έπαιξαν θρυλικά η εγχώρια ραπ ονόματα:

"Βλέποντας άτομα σαν τον DJ ALX και τον B.D. Foxmoor, μου καρφώθηκε στο μυαλό μια πιο ολιστική προσέγγιση σχετικά με τη μουσική, τη γενικότερη αισθητική και την προώθηση αυτών."

 

Για τον ρόλο του στην Capital

"Το να έχεις ταυτόχρονα τις ιδιότητες του producer, label head, sound engineer δεν εξισορροπείται ακριβώς, κουβαλάει αρκετή παράνοια, χάος και τρέξιμο.'"

 

Για τη σχέση των media με την εγχώρια ραπ και τα social media:

"Άνθρωποι των mainstream media που ασχολούνται με το κομμάτι της ελληνικής trap δεν έχουν ιδέα από τη μουσική αυτή, το κάνουν για τα κλικς.

Το tiktok έχει κάνει μεν πάταγο, είναι όμως ταυτόχρονα και λίγο παγίδα: είναι στο χέρι σου να μετατρέψεις τα 5 δευτερόλεπτα σε 3 λεπτά για τον εκάστοτε χρήστη."

 

Ανανεώνεται κάθε Παρασκευή:

Ακούστε τη λίστα στο Spotify

 
 

poweredbymixcloudpro