Loading color scheme

Στον πλανήτη S.W.I.M

«Ούτε μισό μάθημα φωνής, γιατί θέλω να είμαι πανκ για να βγαίνει κι αυτό στην ερμηνεία. Δεν με νοιάζει να παίρνω σωστά ανάσες» οι S.W.I.M. λίγο πριν τη σύμπραξή τους με την Καίτη Γαρμπή στη σκηνή του Athens Digital Art Festival συνομιλούν με την Άννα Γεωργάτου

Πριν από 14 χρόνια στα Yuria του Vinyl microstore είδα πρώτη φορά την Μαριλένα Ορφανού και ίσως στεκόμουν δίπλα στη Μαρία Χατζάκου  και την Τζίνα Δημακοπούλου, αλλά μέχρι σήμερα καμιά μας δεν το γνώριζε και στο στούντιο Πέμπτη και Μάιο με ψύχρα τα βρήκαμε όλα.

 Μια μπάντα με guest vocals ήθελαν να φτιάξουν αρχικά, ύστερα, όμως, σκέφτηκαν πού να τους συγκεντρώνουν όλους κάθε φορά για τις live εμφανίσεις, τραγούδησε μια μέρα η Μαριλένα κι έβγαλε κι ένα φοβερό ταλέντο στο να γράφει στίχους κι είδαν ότι όλα καλά.

Η μετάβαση από τις Berlin Brides στις Someone Who Isn’t me έγινε την Άνοιξη του 2014, 25η Mαρτίου για την ακρίβεια, τη στιγμή που η Νατάσσα Γανναράκη τραγούδησε στα γαλλικά τα ερωτικά λόγια του Θύμιου στην Αστέρω και από πίσω έπαιζαν οι S.W.I.M., σε αυτό την ξεχωριστό βουκολικό δράμα-ανάθεση του γαλλικού ινστιτούτου στην Μαριλένα. Το «Γκομενάκι» και το «Stop and Remember», ορχηστρικά και τα δύο, αρχικά για το Chevalier προορίζονταν , μπήκαν, όμως, τελικά σε αυτό γνωστά κομμάτια και το «Αναζήτηση-Never Find It» των S.W.I.M στους τίτλους τέλους, με ένα «Πού’ν’το, πού’ν’το το δαχτυλίδι» διαφορετικό, για να συμβεί ό,τι ξέρουμε στη συνέχεια με τα άλλα. Γενναίες θα τις πεις αν σκεφτείς ότι τις οκτώ πράξεις του Pandora’s Box του Pabst τις έκαναν μουσική Μεγάλη Εβδομάδα -των παθών- δουλεύοντας καθημερινά δεκάωρα για να γράψουν και να μάθουν να παίζουν ζωντανά ό,τι έγραφαν, ενώ στήθηκαν στο Goethe και τα έπαιξαν άρτια, σαν σε τελετουργία, και πάλι θέλουν να το ξανακάνουν. Δεν θα ξεχάσουν ποτέ το live στο σπίτι του Χατζιδάκι στην Ξάνθη με το βραβείο από τη Δράμα ζεστό ακόμα στα χέρια τους κι ακόμα αναρωτιούνται γιατί αυτό το «παρατεταμένο» φιλί στο «Γκομενάκι» μπορεί να είναι ακατάλληλο κάτω των 16. Γνωρίζουν καλά ότι κατά βάθος «το αγόρι που ντύνεται, βάφεται και στο τέλος κερδίζει το κορίτσι έκαψε το μυαλό κάθε μισογύνη και φασίστα» και τι καλά που το κλιπ αυτό κέρδισε βραβείο στο Indie Memphis Film Festival -αποτελώντας μάλιστα τη μόνη συμμετοχή εκτός Αμερικής-, γεγονός που πληροφορήθηκαν τα κορίτσια από ένα Instagram post τυχαία την επομένη, ενώ βρίσκονταν στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, « είδαμε ξαφνικά τον Άλκη σε μια φωτογραφία να κρατάει ένα βραβείο», όπως μας είπαν χαρακτηριστικά, ενώ ακόμα και o Άλκης Παπασταθόπουλος -σκηνοθέτης του clip- τη στιγμή της βράβευσης βρισκόταν σε άλλη αίθουσα και άλλη προβολή . Με το Dance With you κι άλλο βραβείο στις Κάννες – σε ένα παράλληλο φεστιβάλ με το γνωστό- κι άλλο ένα στη Θεσσαλονίκη στο short film festival για την μουσική που έγραψαν για το Lulu στο Bios.

Στη Δράμα το 2021 προβλήθηκε η Αμυγδαλή της Μαρίας Χατζάκου , κι εκεί κι άλλο βραβείο για το OST -ep- της ταινίας (ταινία μικρού μήκους με δικό της soundtrack, πες μου εσύ τώρα). Στο μεταξύ η Μαρία έχει δημιουργήσει τη δική της εταιρεία παραγωγής και μετά από αυτή την υπέροχη κοριτσίστικη καλοκαιρινή horror μικρού μήκους ταινία, που ταξιδεύει σε Τάμπερε, Τεργέστη, Σικελία, Πολωνία, Ρέγκενσμπουργκ κι άλλα, ετοιμάζει δυο μικρού και μια μεγάλου μήκους ταινία ακόμα.

 Ένα ‘80s καλοκαίρι στο σπίτι κάποιου θείου στις Σπέτσες με ξαδέρφια, θείους, γονείς, ανίψια κι εγγόνια φωτογραφίζονται στη βεράντα με τη στολή φαντάσματος που είχε φτιάξει η Μαριλένα στο δημοτικό κι εκεί δίπλα μπαίνει ο Carpenter, o Lynch και οι Air και κάπως συνδέεται κι αυτό με την Αμυγδαλή -άκου podcast για να μάθεις πώς- που πολύ απολαύσαμε σε Δράμα, Θεσσαλονίκη και Αβραμιώτου, αλλά έρχεται στο Bios και στο κανάλι της Στέγης στο You Tube για όσους δεν χόρτασαν ή δεν πρόφτασαν. «Κάθομαι πάνω από το μοντάζ και βλέπω την ταινία 128.000 φορές για να γράψω το soundtrack» μας λέει η Μαριλένα και θα την πιστέψουμε. Ημέρες lockdown live μόνο για καλό σκοπό, αλλά σίγουρα μικρά πάρτι στο στούντιο μυστικά για karaoke και τραγούδι με φίλους. Εννοείται «παράνομες» μετακινήσεις και ούτε ένα μήνυμα. Μία από τις μετακινήσεις αυτές και η συνάντηση στο στούντιο για την ηχογράφηση του  «Σαν Πτώματα».  Τα «πφου» τους για την πολιτική, το σεξισμό και την Ελλάδα που δε δίνει μία για τον πολιτισμό ακούσαμε, τη συναυλία που απόλαυσαν στην Γερμανία και τις ζηλεύουμε γι’ αυτό μας διηγήθηκαν με ενθουσιασμό κι ανάμεσα στη synth pop, τον ηλεκτρονικό ήχο και την 80s νοσταλγία-μέρα που έφυγε από τη ζωή ο Βαγγέλης Παπαθανασίου και τίποτε δεν ξέραμε όσο ηχογραφούσαμε- έμπλεξαν τον Wes Craven και την Agnes Varda , την Madonna και την Debby Harry, τους A-ha και την Kate Bush.

Ανάμεσα σε άλλα θα μάθεις ποια η σχέση τους με το κέντρο του τεράστιου κλαρινίστα Πετρολούκα Χαλκιά στην πλατεία Καραϊσκάκη, το κοινό ανάμεσα στον Μητσοτάκη και τον διευθυντή του φεστιβάλ Βενετίας, ποιο κομμάτι της Sia έχουν έτοιμο διασκευή, τον τίτλο του νέου τους άλμπουμ κι όλο το πρόγραμμα των S.W.I.M για το Καλοκαίρι, πώς μαλώνουν χωρίς να διαφωνούν και ποια είναι αυτή που πάντα υποστηρίζει ρομαντικά ότι «το καλό νικάει στο τέλος». Τα υπόλοιπα έκπληξη.

 

Την Πέμπτη 26/5 θα ανέβουν στη σκηνή του Athens Digital Arts Festival με την κυρία Γαρμπή στο πλαίσιο των Music Doubles κι εμείς θα είμαστε εκεί γιατί τέτοιες καρδιές από ατόφιο χρυσάφι, δεν αφήνεις να πάνε στράφι.

 

5 tracks που διάλεξαν για μας:

 

"Prada"-Arka

"Heaven Can Wait ft.Sia, Diplo, Labrinth"-LSD

"Gina Lollobrigida"-The Courses

"Santa Barbara,1979"-Roger Neil

"Rapture"-Blondie

 

Ανανεώνεται κάθε Παρασκευή:

Ακούστε τη λίστα στο Spotify

 
 
 

poweredbymixcloudpro