Pan Pan: «Υπάρχει πολιτικό μήνυμα στο “Ρεύμα”. Δεν θα ανεχτούμε ανθρώπους που δεν ανέχονται εμάς και όλους τους “διαφορετικούς” φίλους μας»
Ο δημιουργός του φετινού χιτ με το οποίο ταυτίστηκαν τα indie kids της χώρας, συνομιλεί με τον Δημήτρη Λιλή στο νέο επεισόδιο των mypodcasts.
Την ώρα που γράφεται αυτό το εισαγωγικό σημείωμα, το επόμενο μίνι lockdown δείχνει να είναι προ των πυλών και όλα τα αγόρια και τα κορίτσια που “χορέψανε μόνα για να φύγει η νύστα”, υποθετικά έχουν αρχίσει να καταστρώνουν τα μικρά τους σχέδια ώστε να μην επιστρέψουν σε αυτή.
Παράλληλα, ο μεγάλος αριθμός αναγνωστών που έχουν τσεκάρει τη λίστα με τα 15 εγχώρια άλμπουμ που ξεχώρισαν το 2021 για το avopolis.gr, λογικά θα πρέπει να νιώθουν μια κάποια δικαίωση βλέποντας πως το κομμάτι - σύνθημα της φετινής χρονιάς, οδήγησε το 2ο μέρος της “φαντασμαγορικής” τριλογίας στην 3η θέση της λίστας.
Σχεδόν ασυναίσθητα και απολύτως φυσιολογικά, η μεγάλη lockdown δοκιμασία στο πρώτο μισό του 2021 και το κομμάτι “Χτύπα Με Σαν Ρεύμα Στην Πίστα” από το άλμπουμ Φαντασμαγορία 2 του Pan Pan, συνδέθηκαν άρρηκτα στο υποσυνείδητο όλων όσων μεγάλωσαν ή μεγαλώνουν στην ετερόκλητη μουσική πραγματικότητα.
“Ειδικά το καλοκαίρι, το πράγμα είχε ξεφύγει. Μου έστελναν βίντεο από την Ανάφη μέχρι την Κέρκυρα και τον Έβρο… Σε γάμους, beach party, βαφτίσια… Είναι πολύ ωραία αίσθηση να βλέπεις stories με το κομμάτι σου σε διάφορα μέρη”
Όπως ο Παναγιώτης Πανταζής (aka Pan Pan) μεγάλωσε με “rap και γκραφίτι”, αλλά έμαθε να εκτιμά την ελληνικότητα του Χατζιδάκι και την αμεσότητα του The Boy, φιλτράροντας όλα τα ενδιάμεσα τόσο όσο χρειαζόταν για να στήσει τον ηλεκτρονικό (from lo-fi to sci fi) ήχο του, έτσι και οι ακροατές του, παιδιά που χόρεψαν με το “Girls & Boys” των Blur σε κάθε πιθανή mash up εκδοχή των 2ManyDjs, δημιουργούν εκ νέου πια ένα πολυσυλλεκτικό περιβάλλον, στο οποίο όλα τα μουσικά είδη συνυπάρχουν αρμονικά.
“Ξέρεις πόσο χιπ χοπ έχω μάθει από την εκπομπή “Ονειρολόγιο” των Active Member; Ειδικά αμερικάνικο και μάλιστα ευτυχώς λόγω της κόντρας, όσοι δεν άκουγαν την εκπομπή τους, είχαν άλλες αναφορές απο μένα. Γαλλικό ραπ, ευρωπαϊκό, ενώ εγώ μελετούσα το νεοϋορκέζικο…”
Ακούγοντας ενδελεχώς τη σειρά κυκλοφορίων “Φαντασμαγορία”, το τρίτο επεισόδιο της οποίας“είναι ήδη έτοιμο και ηχογραφείται με σκοπό να κυκλοφορήσει την άνοιξη του '22”, όλες οι αναφορές που ακομπλεξάριστα μοιράστηκε στην κουβέντα μας ο Pan Pan βγάζουν νόημα. Γράφει όντως στίχους σαν να θέλει να ραπάρει και οι πιασάρικες μελωδίες του προδίδουν τις guilty pleasure αδυναμίες του από τα '80s, με μπροστάρηδες poster boys όπως οι A-Ha ή οι Duran Duran. Αν σε αυτό προσθέσετε τη βαθιά γνώση που μοίρασε γύρω από το εξαιρετικό φετινό άλμπουμ του Fred Again, καταλαβαίνετε ότι η σύνδεση του με τον electro dance ήχο δεν είναι καθόλου τυχαία, ακόμα και αν χρειάστηκε μόλις 20 λεπτά για να τελειώσει τη δομή του “Χτύπα Με…”, πάντα στα πλαίσια του “συμπεριφέρομαι στην μουσική σαν απόλαυση”.
“Τη μουσική την κάνω για να νιώσω καλά και όχι για να βιοποριστώ. Και όταν λέω ότι θα παίξω μουσική, παίζω όπως ένα παιχνίδι. Θα ψειρίσω μια λεπτομέρεια στη παραγωγή, αλλά τη στιγμή που παύει να είναι διασκεδαστικό για μένα, παύει να με αφορά…”
Και όσο ειλικρινής έχει μάθει να είναι με την τέχνη του, άλλο τόσο άνετος θα ήταν αν η Tamta, ακολουθώντας το virality των 202 χιλιάδων streams στο Spotify, του χτυπούσε την πόρτα.
Τέλος, αν νομίζετε ότι ήδη σε αυτό το εισαγωγικό σημείωμα δώσαμε αρκετά hints για το ενδιαφέρον που είχε η εξηντάλεπτη κουβέντα μας -υπό τους ήχους δίσκων από τη σοδειά 2021- ετοιμαστείτε να εκπλαγείτε. Ο Pan Pan, εκτός από cool τύπος στην εγχώρια indie πιάτσα, είναι απολαυστικός συνομιλητής και μακράν η πιο ευχάριστη και απολύτως ανεξάρτητη μουσική έκπληξη της χρονιάς.
Ακούστε εδώ το podcast: