Συνέντευξη - Podcast: Yuksek
«Στην Βραζιλία από γενιά σε γενιά έχουν μάθει να γιορτάζουν την μουσική. Eίναι ο παράδεισος του groove...»
Photo Credit : Ella Herme
Καταλαβαίνεις την αλλαγή και την ωρίμανση ενός μουσικού που εκτιμάς από τις promo φωτογραφίες, το artwork, το πως εσύ ο ίδιος θα μπορούσες να αλλάξεις τα κείμενα σου ή τις ερωτήσεις σου και κυρίως από το πως αισθάνεσαι πλέον για την μουσική του.
Ο Pierre-Alexandre Busson του 2023 έχει σχεδόν διπλασιάσει την αξία του στο μουσικό χρηματιστήριο από την τελευταία φορά που παίξαμε μαζί δίσκους στο κατάμεστο 48 Urban Garden το 2018. Οι φωτογραφίες του άλλαξαν και αυτές γιατί πλέον κουβαλάει τον βαρύ τίτλο του cinematic or tv series composer καθώς μετά την επιτυχία του soundtrack του για το βραβευμένο στις Κάννες "Marguerite et Julien” οι δουλειές άνοιξαν και πλέον έχει τα χέρια του ίσως σε παραπάνω project απόσα μπορεί να αντέξει «…ισχύει και ίσως μου έχει λείψει να τεμπελιάσω λίγο. Μια σκέψη είναι να περιορίσω ίσως τα πολλά dj set και να εντρυφίσω περισσότερο στη μουσική για φιλμ ή σειρές όπως είναι η σειρά "In Therapy” που έχει ένα σχετικό buzz τώρα στην Γαλλία και ακολουθεί η μουσική για την ταινεία "Zaï Zaï Zaï Zaï».
Αν προσθέσετε ότι ο Pierre είναι μπαμπάς μιάς έφηβης πλέον και πέρα από τα live, την παραγωγή μουσικής και τα dj set επιμελείται εβδομαδιαία την εκπομπή Dance’O’Drome για το Nova Radio τον λες και πολυάσχολο. «Το μυστικό βρίσκεται στο πολύ πρωινό ξύπνημα και αυτό έχει ευεργετικά οφέλη και στην μουσική. Το γεγονός ότι νωρίς το πρωί καλείσαι να δουλέψεις μουσική που κάποιοι θα χορέψουν τις πρώτες πρωινές ώρες σε βάζει αυτόματα σε διαδικασία να κάνεις τη μουσική σου έξυπνη και να της δώσεις μορφή που θα της εξασφαλίσει διάρκεια στο χρόνο…» θα ομολογήσει και όλο αυτό το state of mind γίνεται ξεκάθαρο από συνθέσεις με βάθος και soft rock πινελιές όπως το υπέροχο "Surreal".
Πρακτικά, στο σημείο που βρίσκεται μετά και από αυτό το album ο ήχος του, θα μπορούσε αν το ήθελε να παίζει ολόκληρα σετ με παραγωγές του. Όμως, «... αποφεύγω να παίζω πολλά δικά μου κομμάτια. Σε ένα τρίωρο σετ δεν θα παίξω πάνω από 10 για παράδειγμα,αλλά δεν βρίσκω και κάτι κακό σε djs όπως ο Fred Again που το κάνουν. Αν αυτό τους αρέσει, είναι ΟΚ με μένα… άλλωστε σκέφτομαι το ενδεχόμενο φέτος σε μικρά φεστιβαλικά σετ των 60 ή 90 λεπτών να παρουσιάζω και εγώ μια νέα ρεμιξαρισμένη εκδοχή κομματιών μου, σαν να τα πειράζω λάιβ…»
Και όταν έρχεται το Σαββατοκύριακο και είναι συνέχεια εκεί έξω για σετ, τι χώρους άραγε προτιμά; «Σίγουρα προτιμώ να παίζω μέσα στον κόσμο… έκει βρίσκεται η ενέργια…και θα αντάλλασα κάθε είδους έγκυρο φεστιβαλικό σποτ με ένα απογευματινό σετ σε κάποιο από τα street parties που συμβαίνουν στους δρόμους του Ρίο την εποχή του καρναβαλιού… είναι σαν να παίζεις δίπλα σε ηφαίστειο…»
Ο Yuksek του 2023 είναι μακράν ο πιο μυαλώμενος τύπος που θα μπορούσατε να διαλέξετε αν έπρεπε να ακολουθείτε έναν από τους συνεχιστές του French Touch ακόμα και αν η μουσική του προσέγγιση πλέον μόνο στο κομμάτι "Roulette" αναπολεί τις ένδοξες μέρες της Παριζιάνικης dance σχολής «…που τελευταία έχει χάσει το ενδιαφέρον της για party…»
Η 30λεπτη κουβέντα μας ασφαλώς και δεν θα μπορούσε να έχει άλλο φορμάτ από αυτό των δύο γνωστών που έχουν καιρό να τα πουν (και που μάλλον θα τα ξαναπούν σύντομα κάτω από τον αθηναϊκό ουρανό) αλλά η μουσική φροντίζει για να συνδεθούν και να καλύψουν ακόμα και κοινωνικοπολιτικά θέματα όπως ο πόνος που βιώνουν άνθρωποι στη Beirut και χορεύουν τα άγχη τους μακριά με κάθε dj που ξέρει σε ποιές γωνιές της γης υπάρχει ανάγκη για ένα καλό party.
Κοινώς, ο νέος disco don της Γαλλικής σκηνής ωρίμασε και μία από τις πρώτες του ατάκες είναι ίσως η πιο χαρακτηριστική και μαζί το ιδανικό «τυράκι» για να ακούσετε προσεκτικά την εξέλιξη ένος μουσικού που συναντήθηκε μικρός με την επιτυχία αλλά η πραγματική αγάπη του για την μουσική τον διατηρεί σε φόρμα «…ήμουν αρκετά τεμπέλης στο να μάθω τους σωστούς δίσκους πέρα από τους χορευτικούς ήχους που με ενδιέφεραν όταν ξεκίνησα την καριέρα μου στα late 00s. Δεν ήμουν αυτό που θα έλεγες digger αλλά τα τελευταία 8 χρόνια ξεκίνησα να ακούω αρκετή μουσική από το παρελθόν και να συχνάζω σε δισκάδικα προκειμένου να συλλέξω όλους του ήχους που με βοήθησαν να βρω αυτό το νέο μονοπάτι…».