Loading color scheme

Danai Nielsen & Kill Emil: το κορίτσι με τις περούκες και το αγόρι με τα beats

 Η Άννα Γεωργάτου συνομιλεί με το μουσικό δίδυμο μια μέρα με ακραία κακοκαιρία αλλά τεράστια χαμόγελα. 

Αυτή γόνος ενός ελληνοδανέζικου έρωτα στη Σαντορίνη, αυτός μωρό στη Βραζιλία μέχρι τα τρία και όνομα εξωτικό -Emilio Cardoso Dolores Protopapa-, που γίνεται απλά Kill Emil από το «Kill’Εm’Αll» των Metallica-, δυο παιδιά-ήρωες κι όλο φρεσκάδα που καταφθάνουν στο στούντιο του Avopolis με ένα μικρό μπλε Matise, σαν άλλο Blue Star Ferry, Πέμπτη 26/1 με κατακλυσμό στην Αττική και μήνυμα από το 112, την πρώτη ίσως χειμωνιάτικη μέρα – που κάθε άλλος θα ακύρωνε τη συνάντηση- με ακραία κακοκαιρία, αλλά τεράστια χαμόγελα.

Η dream pop και το hip hop αποφασίζουν να συναντηθούν και να τζαμάρουν, αφού έρχονται σε επαφή μέσα από τα social media, ενώ η απόφαση να συνεργαστούν προκύπτει στη στιγμή μετά το πρώτο τζαμάρισμα. Cinekod -λίγο διαφορετικά γραμμένο από το αντιβηχικό σιρόπι- και Rosebleed οι πρώτες τους μπάντες κι έχουν να μας πουν ιστορίες και από εκεί με κορυφαία όλων την «κόντρα» είσοδο του Craig Walker των Archive με πρόσκληση των Rosebleed στη συναυλία των Cranberries και το μεθυσμένο του παραλήρημα εναντίον της συντοπίτισσάς του Dolores.

Το “Off we Go” θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο από την United We Fly και θα περιλαμβάνει το τελευταίο ομώνυμο single που ηχογράφησαν πρώτο και είναι το αγαπημένο τους, γιατί είναι αυτό που τους ένωσε και έκανε την αρχή. Ήδη ο ένας εμφανίζεται ως guest στα live του άλλου και το τραγουδούν μαζί με τα "Creeping", "Savana" και "Mountain" και λίγο απέμεινε για να τα ακούσουμε όλα μαζί στο EP Off We Go που θα έρθει και θα βάλει ένα κόμμα απλώς, γιατί ακριβώς μετά θα κυκλοφορήσει το ελληνόφωνο Άγραφα, ένα μικρό «όπλο ειρήνης», γεμάτο ορμή, φωνή διαμαρτυρίας και αφύπνισης για τα βιομηχανικά αιολικά πάρκα στα Άγραφα.

kill-emil-and-danai-nielsen-photo-by-gella-valavanis-2

Ο Αιμίλιος μας αφηγείται πώς μυήθηκε στο beat making και είπε «τέρμα οι κιθάρες» (αν και ακόμα δηλώνει μέσα του μεταλλάς και ποστροκάς και έξω χιπχοπάς), εκφράζει τον θαυμασμό του για τον DJ Shadow, βρίσκει ευκαιρία να μιλήσει για τη φροντίδα και τον  σεβασμό που δέχεται ως καλλιτέχνης στα φεστιβάλ του εξωτερικού από promoters και κοινό κι ένα παράπονο μαζί για την Ελλάδα και τις αντιπάθειές της, δηλώνει περήφανα ότι 13 χρόνια συντηρείται αποκλειστικά από την μουσική, ξεδιπλώνει την ιστορία του από τα πρώτα edits για DJs μέχρι σήμερα και χαμογελάει πονηρά στην ερώτηση «πώς κάνει digging».

Η Δανάη χαρίζει την παραμυθένια της φωνή στο KooKooland στην ΕΡΤ2, συνεχίζει τις σπουδές της στη γραφιστική, ενώ ήδη τέσσερα χρόνια εργάζεται στον χώρο («το πρωί γραφίστρια, το βράδυ τραγουδίστρια», αναφέρει χαρακτηριστικά), πατάει πάνω στην μπαλάντα του Κυρ-Μέντιου του Ξυλούρη ασυνείδητα στο "Creeping" -ευχαριστούμε πολύ κύριε Βύρωνα για την εύστοχη παρατήρηση που η Δανάη άκουσε πρώτη φορά σήμερα και  γελάσαμε όλοι πολύ-, μαζί φαίνεται να περνούν καλά, κάνουν όλοι την ώρα πλάκα και αυτό είναι που τους δένει, νιώθουν ελεύθεροι μέσα στη συνεργασία τους, χαλαροί, αγαπούν τα singles,γιατί τα παρουσιάζουν στο κοινό όταν είναι ακόμα «ζεστά» και είναι άμεσο το feedback, έχουν φτιάξει μια ομάδα μαζί με τον Stiko, τον Drips Zacheer, την Balanscape κι έχουν όλοι πλάκα και κάνουν όλοι την ίδια πλάκα κι είναι όλοι μαζί, κι ο καθένας μόνος του. H έννοια του team work στα καλύτερα της, η αγάπη στη φύση και το κολάζ, οι λέξεις κλειδιά στο EP Off We Go.

Ο Αιμίλιος προτιμάει τo βουνό και τις κιθάρες, η Δανάη τη θάλασσα και τα synths, αυτή τύπος Beatles, αυτός περισσότερο Doors και οι δύο επιλέγουν burgers, ένα τζαζ μπαρ και μια απόδραση σε θάλασσα ή βουνό έναντι ενός καλού live. Το σπίτι του Αιμίλιου είναι μια βραζιλιάνικη ζούγκλα με δεκάδες φυτά, η Δανάη αγαπάει τα origami και μας περιγράφει πώς το ξεδίπλωμα των δορυφόρων στο διάστημα ακολουθεί το ξεδίπλωμά τους, της αρέσει να φοράει κοστούμια -ακόμα κι αν είναι χαρτόνια που την εμποδίζουν να σηκώσει τα χέρια της- και να χτίζει χαρακτήρες που συνοδεύουν την μουσική της, η γραφιστική την έχει μάθει να βάζει στην άκρη τον καλλιτεχνικό της εγωισμό και να συνεργάζεται, έχει μια ευκολία στο να γράφει μελωδίες και η αγάπη για την οργάνωση μαρτυρά ένα DNA σκανδιναβικό.

Τον Kil Emil θα τον απολαύσουμε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς θα ανοίξει τη συναυλία των Chinese Man, στη συνέχεια με τον Stiko σε ένα project με το όνομα “Edits For Credits” (6 disco edits), στο όγδοο άλμπουμ του που θα κυκλοφορήσει Καλοκαίρι του 2023 ή το 2024 Extra Styles, ενώ η Δανάη έχει ξεκινήσει ήδη την ηχογράφηση κάποιων ελληνόφωνων κομματιών και κάτι πήρε το αυτί μας και για ένα δανόφωνο.

Ξεχάσαμε μικρόφωνα, αφήσαμε κομμάτια να ξαναπαίξουν κι αυτό γιατί με αυτά τα δύο παιδιά που συνέχεια χαμογελούν και τραγουδούν, λίγο θυμάσαι ότι έχεις φτάσει στο Avopolis με βροχή για συνέντευξη κι όχι για να πιεις καφέ και να ανταλλάξεις λόγια για την μουσική με μια ξεχωριστή παρέα. Ένα pod που λίγο θα σε ταλαιπωρήσει γιατί θα χρειαστεί να αυξομειώνεις την ένταση, αλλά εγώ θα κρατήσω το "Μωρή κοντούλα Λεμονιά" και το "Από άνθρωπο σε άνθρωπο" του Αιμίλιου, και το «Ο Αιμίλιος στέλνει θετικά vibes στο universe και αυτά του έρχονται πίσω» της Δανάης και δυο μεγάλες αυθόρμητες αγκαλιές στο τέλος της συνέντευξης και θα αναφωνήσω «Αγάπη μόνο».

Kill Emi και Danai Nielsen.

Only Love.

 

Φωτογραφίες: Gella Valavanis

Ανανεώνεται κάθε Παρασκευή:

Ακούστε τη λίστα στο Spotify

 
 

poweredbymixcloudpro